14 Oktober 2009

Menjejak PGL

Gunung Ledang setinggi 4187 kaki terletak di dalam daerah Muar, berhampiran pekan Tangkak yang dulu amat terkenal dengan jualan kain. Kg sagil merupakan pintu masuk untuk menikmati keindahan alam dan kedamaian jiwa disini.Mengikut sejarah dizaman kesultanan Melaka, Sultan Mahmud berkenan akan kecantikan PGL telah meminang puteri ini tetapi dikenakan syarat yang amat sukar untuk dipenuhi oleh Sultan Melaka termasuklah jambatan emas, airmata anak dara, hati nyamuk, hati kuman, air pinang muda dan semangkuk darah anak sultan sendiri.

Pada zaman dahulu pun PGL ni telah tahu akan pentingnya kemudahan perhubungan seperti jambatan untuk ke Melaka. Apakah beliau telah mempunyai mikroskop untuk melihat hati kuman? Nasib baik beliau belum mingetahui tentang internet kerana sampai sekarang broadband masih tiada line disini.

Pesekitaran indah Air Terjun puteri pasti mengamit kedatangan pengunjung di hari cuti hujung minggu. Udara nyaman dalam persekitaran hutan sesuai kepada mereka yang inginkan ketenangan jiwa. Selama 2 hari aku disini bersama rakan sekerja memang dapat melupakan tekanan kerja. Perbincangan dalam keadaan santai telah menyelesaikan isu keselamatan ditempat kerja. SAFETY BEGIN WITH ME

ps : PGL tak juga ditemui tapi awek bercouple memang ramai.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan